Academic Confucius Institute at the Georg-August-Universität Göttingen

Wiederkehrend

Fortbildung für Chinesischlehrkräfte (m/w/d) – 哥廷根大学学术孔子学院诚挚邀请您参加 “汉语作为外语”专题工作坊

Online Portal Zoom

德国本土汉语教师语音教学培训 - Phonetikdidaktikfortbildung für Chinesischlehrkräfte in Deutschland 培训简介 Inhalt des Workshops 培训对象:有兴趣加深对语音教学的理解和提升汉语语音教学能力的在德汉语教师 培训方式:案例教学、教师讲解、互动讨论。 培训内容包括4部分: 汉语语音的特点和汉语语音教学的目标 汉语语音教学的内容和学习者常见语音偏误 语音教学的原则、方法和教学设计 语音课堂活动设计   Zielgruppe: Die Fortbildung richtet sich an Chinesischlehrkräfte in Deutschland, die ihre Verständnisse des Phonetikunterrichts vertiefen und ihre pädagogischen Kompetenzen bezüglich der Lehre der chinesischen Phonetik verbessern  möchten. Arbeitsformen: Fallanalysen, Wissensvermittlung und Diskussionen Die Fortbildung beschäftigt sich […]

“Contemporary Theater Art” Seminar series No. 12

Online Portal Zoom

Writing a Play Script and Teaching How to Write One Content: Can we “learn” how to write a play? What are the pros and cons of playwriting “apprenticeships”? Can we “teach” how to write a play? Is teaching playwriting equivalent to play diagnosis? What is dramaturgy in the opinion of a playwright? How did I […]

Lecture Series 2021/2022 New Perspectives on Modernity in China

KWZ 0.606

Modernity without Alienation: New Possibilities for 20th century Chinese Buddhism Speaker: Eyal Aviv Assistant Professor of Religion, Department of Religion, George Washington University Content: Intellectuals, such as Nietzsche, Weber, and Adorno, described modernity as a period of alienation resulting from the collapse of pre-modern social and political structures and the disintegration of shared values. Alienation leaves […]

Lecture Series 2021/2022 New Perspectives on Modernity in China

Kulturwissenschaftliches Zentrum KWZ 0.609

From Mentorship to Comradeship: Irving Babbitt, The Critical Review, and Conservative Globalism in Republic China Speaker: Kuo Ya-pei (Assistant Professor, Center for International Relations Research, University of Groningen) Content: Since the late 19th century, the “East vs West” dichotomy has been the predominant framework for understanding Chinese civilization and its place in the world. This […]

Wiederkehrend

Fortbildung für Chinesischlehrkräfte (m/w/d) – 哥廷根大学学术孔子学院诚挚邀请您参加 “汉语作为外语”专题工作坊

Online Portal Zoom

汉字与汉字教学 - Schriftzeichen und Schriftzeichendidaktik 培训简介Inhalt des Workshops 培训对象:教学经验尚不足但有志于提升自己的汉语教学技能的在德汉语教师 培训方式:教师讲解、试讲展示、互动讨论 培训内容: 帮助在德汉语教师深入了解汉字特点,掌握汉字的创制、演变、表意理据等基础知识,了解汉字教学的基本原则和技巧,以便更好地应对实际教学。 通过分组进行的试讲展示、点评讨论,发现和解决汉字教学中的问题,探求汉字教学的有效方法,总结汉字教学的基本技巧和原则、策略等,提升汉字教学的效率和水平。   Zielgruppe: Chinesischlehrkräfte in Deutschland mit noch begrenzter Unterrichtserfahrung und dem Wunsch nach einer Steigerung eigener didaktischer Kompetenzen Arbeitsformen: Erläuterungen durch die Dozenten, Lehrdemonstrationen, interaktive Diskussionen Die Fortbildung gliedert sich in zwei Themenbereiche: Vermittlung eines umfassenden Verständnisses der Merkmale, der Generierung, der […]